Retail Datamining Blog

Antwoord op hoge portokosten bij direct mail

Hoge kosten, onbetrouwbare bezorging, verspilling en een teruglopend bereik vanwege NEE/NEE stickers. Huis-aan-huisfolders zijn hoofdpijndossiers voor retailers. Maar ook onmisbaar om traffic op gang te houden. Het alternatief direct mail is duur. Het persoonlijk folderpakket is een aantrekkelijk alternatief. Mijn…

lees meer→

Slimme actiemarketing met folders op maat

Slimme actiefolder retail

Retail actiemarketing via huis-aan-huis folders? Dat werkt binnenkort niet meer. In navolging van Amsterdam gaan meer gemeentes ongerichte folderverspreiding afremmen. De Nee-Nee sticker op de brievenbus wordt de standaard. Dan maar voor iedereen hetzelfde onpersoonlijke schot met hagel als geadresseerde…

lees meer→

Segmenteren met kassadata

Mag een vrouw van bier genieten

Mag een volwassen man deze zomer genieten van een Radler? En mag een jonge vrouw een smakelijke trappist proeven? Volgens traditionele reclamemakers niet. Zij adverteren het lichte bier bij jonge vrouwen en het zwaar bier bij mannen. Want zo hebben…

lees meer→

De ene analist is de andere niet

Nu steeds meer data beschikbaar is zijn steeds meer mensen nodig om data te analyseren. Logisch want het bezitten van data is alleen zinvol als je er betekenisvolle inzichten uit haalt, om vervolgens nuttige activiteiten te starten. Hiervoor zijn mensen…

lees meer→

Wat levert datamining op?

Wat levert retail datamining op

Big data, iedereen heeft het erover en ook retailers denken na over toepassingsmogelijkheden van datagedreven marketing. Maar wat levert de inzet van datamining in retail op? Kunnen retailers door data te gebruiken de jaarlijkse 1,5 miljard aan reclamebestedingen slimmer inzetten?…

lees meer→