Folders op maat

Stuur je iedereen dezelfde folder? Dat kan slimmer.

Print is een geweldig reclamemiddel, maar er is te veel verspilling. Print wordt effectiever door de boodschap precies op de ontvanger af te stemmen.

Retail Datamining helpt kleine en middelgrote retailers om print effectief in te zetten.
Retail Datamining levert datasets voor gepersonaliseerde folders en nieuwsbrieven. Voor aanbiedingen op maat, waarmee retailers en marketing service providers winkelverkopen verhogen en voorraad verlagen. In drie stappen: segmenteren, personaliseren en voorspellen.


Stap1: Segmenteren met klantprofielen
Gebruik je klik- en koopdata om klanten te groeperen in segmenten. Voor elk segment een klantprofiel. Speel met aanbod en communicatie in op klik- en koopgedrag. En maak zo voor elk segment een folder op maat.

Retail Datamining levert de nodige datasets. Levert per segment een profielbeschrijving en verdeelt alle klanten per segment in. Hiermee gaan retailers en marketing service providers aan de slag. Zo wordt de vormgeving en de inhoud van folders of nieuwsbrieven afgestemd op klantprofielen.



Stap 2: Folders en mails personaliseren
Na segmentatie hebben we een grafische template voor iedere doelgroep. Een passende vormgeving voor ieder klantsegment. Bijvoorbeeld voor families met kinderen. De volgende stap is het per klant selecteren van aanbiedingen op maat. Want geen familie is hetzelfde. Combineer klik- en koopdata met aanbiedingen waarvan de kans het grootst is dat ze consumenten naar de winkel verleiden. Zo wordt schaarse ruimte in folders en mails slim benut.

Ook nu levert Retail Datamining de nodige datasets. Behalve het klantsegment wordt aangegeven welke aanbiedingen passen bij iedere consument. Marketing service providers maken templates interactief. Iedere folder en nieuwsbrief is nu persoonlijk. Het effect op de respons laat zich raden.



Stap 3: Precies op tijd
In stap drie stuur je alle folders op maat niet meer op hetzelfde moment naar iedereen. Je richt je pijlen precies op het juiste moment. Zoals een mooi cadeau op tijd. Na voorspellende, survival- en tijdreeksanalyses kun je de volgende aankoop voorspellen. En daar met een e-mail of folder op maat direct bij zijn.

Retail Datamining helpt je om de folder op maat in te richten. Samen met je marketing service provider, webbeheerder en IT-dienstverleners. Resultaatgericht, via een scrum aanpak, stap voor stap. Plan een afspraak voor meer informatie en een aanbieding op maat.


Idee├źn genoeg
Er is nog veel meer mogelijk. Retail Datamining denkt met je mee en levert de resultaten. Daar heb je wat aan.